طراحی آشپزخانه پنهان

طراحی اشپزخانه پنهان

ممکن است به نظر برسد که آشفتگی روزمره آشپزخانه، ظروف حاوی ادویه‌ها، مواد غذایی، و کل تجهیزات مورد استفاده در هنگام تهیه غذا که روی میز قابل مشاهده است، استانداردی است که به طور جدایی‌ناپذیری با آشپزخانه مرتبط است. اگر همه اینها از چشم اعضای خانواده و مهمانان نامرئی می‌شد چه؟ یک آشپزخانه پنهان که این تصور را ایجاد کند که اصلا هیچ چیز در آشپزخانه نیست، ایده آل خواهد بود.

 

آشپزخانه پنهان چیست؟

ساخت و ساز مدرن تمایل دارد که یک اتاق نشیمن را با یک آشپزخانه کوچک ترکیب کند. این سیستمی است که کاملاً خوب کار می‌کند، اما دارای معایبی است. یکی از آنها این واقعیت است که آشپزخانه از اتاق نشیمن قابل مشاهده است و در صورت مراجعه مهمانان باید مرتباً نظم را رعایت کنیم. ایده آل است که فضا را بپوشانید و نگران چیزی نباشید. این همان چیزی است که یک آشپزخانه پنهان را تشکیل می‌دهد. طبق شعار “بپوشان و فراموش کن”، کل آشپزخانه در یک چشم به هم زدن نامرئی می‌شود و در مبلمان مدرن وانمود می‌کند که یک دیوار است. چگونه ممکن است؟ با طراحی آشپزخانه به تمام این مزایا می‌رسد.

آشپزخانه پنهان چیست؟آشپزخانه پنهان  چگونه عمل می‌کند؟

آشپزخانه پنهان شده در کابینت را می‌توان با یک حرکت پوشاند یا در معرض دید قرار داد. به معنای واقعی کلمه پنهان کردن و رونمایی از آن یک  دقیقه طول می‌کشد و نیازی به تلاش ندارد.  در آشپزخانه پنهان میز‌های کار مخفی در آشپزخانه و تمام ظروف آشپزخانه در جای خود باقی می‌مانند و آماده استفاده فوری هستند. علت این اثر دیدنی سیستم‌های درب پوشاننده فضای کار است. در‌ها را می‌توان روی محرک‌ها، کشویی، شکسته یا ترکیبی از این سیستم‌ها بنا کرد.

بیشتر بخوانیم  طراحی با چوب

 

 

آشپزخانه پنهان چگونه ممکن است؟

آشپزخانه پنهان در کابینت مینیمالیسم، نظم، هماهنگی و فضای باز بزرگ طراحی می‌شود. یک صفحه منسجم از مبلمان، به جای آشپزخانه سنتی، مکمل کاملی برای یک فضای داخلی مدرن است. آشپزخانه پنهان راهی برای استفاده کامل از ترکیب فضای نشیمن و فضای آشپزخانه و در عین حال حفظ راحتی کامل استفاده از هر دوی آنهاست. تناسب کامل همه عناصر تضمینی برای دستیابی به توسعه یکنواخت و چیدمان بصری فضا است.

آشپزخانه پنهان، علاوه بر راحتی زیبایی‌شناختی بی چون و چرا، با عملکرد نیز مشخص می‌شود. ما مجبور نیستیم از کشوهای کاربردی، کابینت‌های راحت با سبد‌ها یا تعداد زیادی میز کار چشم‌پوشی کنیم، بنابراین می‌توانیم با موفقیت همه تجهیزات را در آن قرار دهیم و توانایی آماده کردن آزادانه وعده‌های غذایی را حفظ کنیم.

آشپزخانه پنهان چگونه ممکن است؟ویژگی‌های آشپزخانه پنهان چیست

هیچ کس از داشتن یخچال، ماشین ظرفشویی یا فر و میز کار در آشپزخانه تعجب نمی‌کند! چگونه تمام این عناصر را پنهان کنیم تا در صورت لزوم بتوانید به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید؟ پاسخ ممکن است در میز‌های تاشو باشد که از بیرون شبیه کشو هستند. کابینت‌های معمولی را درست بالای آنها قرار دهید. به این ترتیب در فضای زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

ایده دیگر درب‌های کشویی است . پس از جدا شدن (یا جابجایی آنها)، به  روی میز دسترسی پیدا می‌کنید که فضای خالی کافی برای آماده کردن غذا‌ها وجود دارد. یک جایگزین این است که قسمت بالایی را پشت دری که به سمت بالا باز می‌شود پنهان کنید . این مکانیسم راحت تقریباً در هر آشپزخانه ای عمل می‌کند.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه مثلثی

اگر می‌خواهید کل سازه تا حد امکان شبیه به ادامه دیوار باشد، می‌توانید دستگیره‌های قسمت جلویی را از بین ببرید. درب با چفت باز کمکی است که به شما امکان می‌دهد با فشار دادن روی جلو، کابینت را باز کنید.

استفاده از کابینت‌ها و درب‌های کشویی در آشپزخانه پنهان

یکی از سیستم‌هایی که در آشپزخانه استفاده می‌شود، درب کشویی است که با همین حرکت می‌توانیم آن را ببندیم و میز کار را با هر آنچه روی آن است بپوشانیم و در نتیجه ساختمان‌ها را یکپارچه کنیم. طراحی آشپزخانه‌های پنهان مدرن مینیمالیسم است ، یعنی بهترین کار این است که قسمت‌های جلو تا حد امکان پوشش داده شود و تنها گزینه استفاده از میز کار قابل رویت است که در هر زمان می‌توان روی آن را پوشاند و به دیواری یکنواخت زیبا رسید.

به این ترتیب، در طراحی این سبک اشپزخانه‌ها  کشوها، کابینت‌ها و میز‌های مخفی در پشت دیوار ساختمان‌های مدرن با عملکرد و عدم دید شما را شگفت زده می‌کند.

 

زیبایی شناسی جهانی و طراحی منحصر به فرد با آشپزخانه پنهان

انتخاب یک آشپزخانه پنهان امکانات جدیدی را برای چیدمان باز می‌کند، زیرا نقطه کانونی داخلی دیگر قسمت مبلمان با میز کار قابل مشاهده نیست. بنابراین، ما می‌توانیم یک جزیره مدرن و کاربردی با چهارپایه یا یک میز با‌شکوه را انتخاب کنیم که بدون به دست آوردن اثر ساختمان‌های تنگ، به عنصری نماینده فضای آشپزخانه تبدیل می‌شود. هنگام طراحی آشپزخانه پنهان، چند مورد را باید رعایت کنید

 

  • اگر نمی‌خواهیم فضا با هم ترکیب شود، ارزش آن را دارد که با استفاده از بافت‌ها و مواد تکمیلی مختلف، تقسیم‌بندی داخلی را به آشپزخانه و اتاق نشیمن مشخص کنیم.
بیشتر بخوانیم  تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون

 

  • تضاد در یک آشپزخانه پنهان می‌تواند مناطق را ایجاد کند. ساخت مبلمان مخفی آشپزخانه به رنگ تیره‌تر و جزایر به رنگ روشن‌تر یا برعکس، قسمت‌های کاربردی و ناهارخوری را متمایز می‌کند.

 

  • رنگ سفید آشپزخانه و دیوار‌های مخفی باعث می‌شود که حتی کمتر دیده شود و جلوه‌ای غافلگیرکننده برای مهمانان بی‌خبر ایجاد کند. رنگ یکپارچه را می‌توان با پوشش کف، جزیره و لوازم جانبی در رنگ تیره شکست.

 

  • آشپزخانه پنهان می‌تواند در هر فضایی از آپارتمان حتی زیر پله‌ها جای خود را پیدا کند.

 

  • با تجهیز اتاق نشیمن همراه با آشپزخانه پنهان می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مشابه در هر دو فضا به هارمونی کاملی دست پیدا کنید.

 

زیبایی شناسی جهانی و طراحی منحصر به فرد با آشپزخانه پنهان