روش های بازسازی ساختمان- وبسایت دکوراسیون داخلی هالی

روش های بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در کشور ما سال های زیادی است که رواج پیدا کرده است. این امر باعث شده تا عمر مفید ساختمان ها افزایش یابد و استهلاک ناشی از گذر زمان این دارایی های ارزشمند را از بین نبرد. با توجه به اهمیت بالایی که بازسازی دارد، روش های بازسازی ساختمان نیز متعدد می باشد. بر اساس نوع معماری، موقعیت جغرافیایی، قدمت و ارزشی که بنا دارد، مورد بازسازی قرار خواهد گرفت. در این مقاله انواع روش های بازسازی ساختمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، این مبحث را از دست ندهید.

روش های بازسازی ساختمان- وبسایت دکوراسیون داخلی هالیبازسازی ساختمان یعنی چه

واژه های متعددی در کنار ساخت و ساز ساختمان قرار گرفته اند، که واژه بازسازی ساختمان کاربردی بیش از سایرین دارد. بازسازی ساختمان مجموعه فعالیت هایی است که توسط تیم مهندسین متعدد صورت می پذیرد تا از یک ساختمان معیوب و فرسوده، بنایی سالم، نو و جدید بسازد. در امر بازسازی ساختمان تعمیرات گسترده ای صورت می پذیرد، قسمت های خارجی ساختمان اعم از؛ نما و حیاط، قسمت های داخلی همگی تغییر پیدا کرده و معایب آن ها کاملا برطرف خواهد شد. بازسازی ساختمان با حذف عوامل کاهنده ی عمر مفید و افزاینده ی استهلاک ساختمان، باعث شده تا استحکام و مقاومت ساختمان در برابر عوامل محیطی افزایش یابد و هم چنین سال های بسیاری سالم و سرپا باقی بماند.

بیشتر بخوانیم  مراحل بازسازی ساختمان

 

بازسازی ساختمان یعنی چه- وبسایت دکوراسیون داخلی هالیبازسازی ساختمان شامل چه ساختمان هایی می شود؟

بازسازی ساختمان یک امر ساده نیست و نیازمند مهندسی های متعددی خواهد بود. اما لازم به ذکر است که تمامی ساختمان ها را نمی توان مورد بازسازی قرار داد. گاهی هزینه های ناشی از بازسازی که به صورت برآوردی تعیین می شود، از هزینه های تخریب و ساخت دوباره بیشتر می شوند. به همین دلیل پیش از آن که اقدام به بازسازی کنید، باید برآورد هزینه های توسط یک کارشناس حسابداری انجام شود. این نکته در اقدام به بازسازی بسیار با اهمیت است. خانه‌های کلنگی به‌دلیل بافت فرسوده‌ای که دارند، باید تخریب‌شده و بازسازی آن‌ها کاملا اشتباه می‌باشد.

بازسازی فرآیندی است که طی آن به خانه‌هایی که دراثر زمان دچار فرسودگی شده‌اند، فرصت سر زندگی و سرپایی را می‌دهد. البته برای یک سری خانه های قدیمی که به عنوان میراث فرهنگی شناخته شده اند، نیز بازسازی صورت می پذیرد. حفظ بنای تاریخی یک امر ویژه است که به واسطه ی بازسازی و مرمت آسان تر خواهد شد. اما در کل بازسازی برای ساختمان مشمول محدودیت های زیادی نمی شود، می توان هر خانه ای را مورد بازسازی قرار داد و ظاهر شکیل تری را به آن بخشید.

بازسازی ساختمان شامل چه ساختمان هایی می شود؟- وبسایت دکوراسیون داخلی هالیمنظور از روش های بازسازی چیست؟

در طی عملیات بازسازی از سبک ها رو روش های مختلفی استفاده می شود. با توجه به تفاوت بنا ها و نیازشان به بازسازی، نوع بازسازی آن ها نیز متفاوت تر خواهد بود. به عنوان مثال بازسازی خانه ی بروجردی ها در شهر کاشان که یکی از بنا های تاریخی و اصیل کشورمان می باشد، متفاوت از ساختمانی است که سال ۱۳۷۰ در شهر کاشان احداث شده است. خانه بروجردی ها با حساسیت های زیادی مواجه است و از هر روش برای بازسازی آن استفاده نخواهد شد. اما ساختمان احداث شده در سال ۷۰ را می توان با استفاده از روش های متعددی مورد بازسازی قرار داد و تغییرات اساسی زیادی در آن ایجاد کرد. به همین دلیل با عبارت روش های بازسازی ساختمان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانیم  زمانبندی مناسب برای بازسازی ساختمان

انواع روش های بازسازی ساختمان

در ادامه ی این مبحث چندین سبک و روش در بازسازی را بیان خواهیم کرد. بعضی از روش ترکیبی از بازسازی های دیگر می باشند و بعضی منحصر به فرد بوده و متمایز از روش های دیگر است.

  • ۱.بازسازی سنتی: با استفاده از روش های سمتی و سبک هایی که از دیر باز رواج داشته است، صورت می گیرد.
  • ۲.بازسازی نوین: این نوع از بازسازی بسیار رایج است. چرا که مطابق با روز پیش رفته و افرادی که قصد بازسازی دارند، یبک های بازسازی نوین را ارزیابی خواهند کرد.
  • ۳.بازسازی حفاظتی: بازسازی حافظای به معنای بازسازی به همراه حفاظت از ساختمان و بافت آن بوده است.
  • ۴.بازسازی تکمیلی : بخش های معیوب ساختمان در این نوع از بازسازی تکمیل خواهند شد.
  • ۵.بازسازی سبکی: بازسازی مشورط به شرایط زیادی است که طی آن با حداقل دخالت ها، بیشترین بازسازی صورت پذیرد.
  1. ۶.بازسازی با پاکسازی: این نوع از بازسازی باحذف به‌همراه بوده و بخش‌هایی که دچارفرسودگی بیش‌ازحد شده‌اند، کاملا حذف خواهندشد تا ازاثرات سوء آن جلوگیری شود.

با توجه به ماهیتی که بنا و ساختمان دارد، یکی از روش های بالا برای بازسازی آن ها انتخاب خواهد شد. گاهی یک بنای تاریخی دچار آسیب‌های زیادی شده‌است، قسمتی ازآن فروریخته و ایمنی آن کاملا خدشه‌دار شده‌است. گاهی بازسازی این بنا مجموعه ای از تمام بازسازی های موجود می باشد، تا به خوبی از این بنا و ساختمان تاریخی محافظت شود.

کلام پایانی

بازسازی ساختمان یک تکنیک خاص و موثر است که می تواند ساختمان را از تخریب پیش از موعد حفظ کند. روش های بازسازی ساختمان متعدد می باشند که با توجه به وضعیت ساختمان تشخیص داده می شود که کدام روش مناسب بازسازی خواهد بود. انجام کارشناسی های مربوطه، تشخیص وضعیت ساختمان و انجام بازسازی بایستس توسط یک تیم و کادر حرفه ای انجام شود، خوشبختانه مجموعه هالی سارن دارای قابلیت های زیادی بوده و تمامی مراحل مربوط به بازسازی را به بهترین روش ممکن انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانیم  بازسازی سقف

سوالات رایج

  • برآورد هزینه ناشی از بازسازی ساختمان چگونه انجام می شود؟ تیمی که بازسازی ساختمان بر عهده ی ایشان است، این برآورد هزینه ها انجام خواهد داد.
  • آیا تنها بازسازی برای حفظ بنا کافی است؟ بستگی به وضعیت ساختمان دارد، گاهی بهسازی و مرمت نیز برای ساختمان لازم خواهد بود.
  • تکمیل بازسازی ساختمان چقدر زمان می برد؟ زمان مربوط به‌بازسازی ساختمان مختلف است، هرچه‌که ساختمان سرپاتر باشد، زودتر بازسازی خواهدشد و به‌عکس ساختمان‌هایی که فرسوده‌تر می‌باشند، برای بازسازی آن‌ها هم مراحل زیادی لازم است و هم بیشتر زمان می برد.

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *