رنگ کابینت چه تأثیری در فضای منزل دارد؟

رنگ کابینت چه تأثیری در فضای منزل دارد؟

رنگ‌ها تنها فاکتوری هستند که در پروسه طراحی داخلی هر فضایی می‌توانند با قدرت تمام بر عواطف و روان افراد تأثیرات قابل توجهی داشته باشند و سبب ایجاد آرامش، شادی، انرژی، خستگی و غم گردند. در هر خانه‌ای؛ آشپزخانه قلب آن فضا محسوب می‌گردد و پیاده‌سازی هر نوع طیف رنگی تأثیر بسزایی را در روند فعالیت افراد و روان آن خواهند داشت. شاید درگذشته با مجزا شدن آشپزخانه از سایر فضاها به‌واسطه دیوارهای بلند؛ نوع طراحی آشپزخانه هیچ تأثیری بر قسمت نشیمن نداشت اما در معماری‌های جدید قسمت گسترده‌ای از دید افراد را نوع طراحی آشپزخانه تشکیل می‌دهد. پس باید طیف رنگی قالب آشپزخانه را با دقت بیشتری انتخاب نمایید. اجازه دهید تا در ادامه به شکل جامع‌تری تأثیر رنگ کابینت در فضا را موردبحث قرار دهیم.

البته که قسمت اعظمی از پوشش دیوار و کف آشپزخانه را سرامیک‌ها و کاشی‌ها تشکیل می‌دهند اما عموماً المانی که بیش از سایرین قالب آشپزخانه را شکل می‌دهد؛ سبک و طرح کابینت‌ها می‌باشد. به همین سبب است که بر انتخاب دقیق‌تر کابینت‌ها اسرار بیشتری ورزیده می‌شود. هر کدام از طیف رنگ‌ها در قالب شگفت‌انگیزی تأثیرات متفاوتی را برای ساکنین خانه دارند که در درازمدت به سهولت قابل مشاهده است.

کابینت با رنگ سفید

اگر قرار باشد کابینت‌ها را از لحاظ طیف رنگی در یک نمودار قرار دهیم؛ کابینت‌های سفید رنگ به سبب محبوبیت بیشتر در صدر سایرین قرار خواهد گرفت. رنگ سفید بدنه کابینت‌ها نور خورشید را به خوبی منعکس ساخته و سبب روشن‌تر و دلبازتر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می‌شود. رنگ سفید انحصار به  سبک خاصی ندارد و دارای قابلیت تطبیق با همه سبک‌ها اعم از مدرن، کلاسیک و سنتی است و از طرف دیگر هیچگاه؛ بروز بودن خود را از دست نخواهد داد. در صورت انتخاب کابینت سفید برای انتخاب سایر المان‌ها در مشقت قرار نخواهد گرفت زیرا به‌راحتی با هر رنگ دیگری قابل تطبیق است.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون داخلی لوکس

کابینت با رنگ سفید-وب سایت هالی سارن

کابینت با رنگ قرمز

به‌کارگیری رنگ قرمز  در هر وهله‌ای نشان‌دهنده القای انرژی می‌باشد. استفاده از رنگ قرمز در طراحی کابینت‌های آشپزخانه مساوی است با جایگزین نمودن فضایی انرژی‌زا به‌جای فضای کسل‌کننده خانه است. البته گرمی و صمیمیت که رنگ قرمز به فضا می‌بخشد را نمی‌توان از چشم پوشاند. توجه داشته باشید اگر فرزند بی‌اشتهایی دارید که برای خوردن غذا شما را آزار می‌دهند؛ با استفاده از رنگ قرمز در کابینت‌ها می‌توانید به شکل معجزه‌آسایی سبب افزایش اشتها او در هنگام صرف غذا گردید. اما نیاز است بدانید استفاده افراطی از رنگ قرمز سبب افزایش هیجان بی‌مورد و استرس می‌گردد.

کابینت با رنگ قرمز-وب سایت هالی سارن

کابینت با رنگ زرد

رنگ زرد به سبب طیفی که دارا است به فضای آشپزخانه روشنایی بسیاری را می‌بخشد؛ بنابراین فضایی دلپذیر‌تر را در اختیار خواهید داشت. رنگ زرد، طیف خورشید را در بر دارد به همین سبب روحیه شما را تقویت خواهد نمود و احساسات خوشایندی را رقم خواهد زد که در نتیجه سبب بهبود فعالیت‌های ذهنی، تقویت حافظه و ارتقای احساس نشاط و دلنشینی در آشپزخانه می‌شود. رنگ زرد در صدر رنگ‌هایی قرار می‌گیرد که به سبب درمان افسردگی از سوی روان‌شناسان به‌شدت مورد توصیه قرار می‌گیرد. اما افراط در آن همچون سایر طیف‌ها می‌تواند نتایج عکسی را چون تحریک‌پذیری، خصومت و تبعیض به دنبال داشته باشد. البته توصیه می‌گردد که رنگ زرد را در طیف تیره‌تری استفاده کنید.

کابینت با رنگ زرد-وب سایت هالی سارن

کابینت با رنگ نارنجی

همان‌طور که نوشیدن چای در یک فنجان نارنجی در شروع روز می‌تواند به ما انرژی ببخشد؛ انتخاب کابینت‌هایی با طیف نارنجی می‌تواند یک منبع عظیم انرژی در خانه محسوب گردد. البته این احساس شادی و نشاط در کنار ظاهری مدرن و خوش‌ترکیب قرار می‌گیرد. فراموش نکنید اگر در منزل خود فرزندی پیش فعال دارید بهتر است از رنگ نارنجی با طیف تند استفاده نکنید همان‌طور که به‌کارگیری طیف تند نارنجی در کابینت‌ها می‌تواند سبب افزایش نشاط گردد در افرادی با خلق‌وخوی تند نیز سبب افزایش عصبانیت می‌گردد. در نتیجه اگر گمان می‌برید نارنجی رنگی مناسب برای کابینت‌های آشپزخانه منزلتان به‌حساب نمی‌آید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای کابینت‌ها کمک بگیرید و جزیره آشپزخانه و لوازم جانبی از قبیل حباب لامپ‌ها یا لوازم تزئینی را با رنگ قالب نارنجی انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانیم  مدل کمد دیواری اتاق خواب زن و شوهر

کابینت با رنگ نارنجی-وب سایت هالی سارن

کابینت با رنگ سبز

بکارگیری رنگ سبز در طراحی داخلی هر فضایی نمودار صعودی را به خود اختصاص می‌دهد چراکه آرامش چشمگیری را در هر فضایی به جریان می‌اندازد. شما هم می‌توانید این میزان از آرامش را به واسطه اجرای این رنگ در آشپزخانه و بخصوص در کابینت‌ها برای همه افراد به ویژه بانوی خانه به اجرا درآورید.

رنگ سبز برای آشپزخانه‌هایی با فضای سرد؛ ایده‌آل‌ترین گزینه است و سبب رقم خوردن تعادل و هماهنگی در فضا می‌گردد. این طیف نیز همانند رنگ سفید قابلیت اجرا در همه سبک‌های مینیمال، کلاسیک و سنتی را دارد. البته دست افراد در طیف سبز بسیار باز است و میتوان   هر یک از سایه‌های روشن چون سبز نعنایی و سایه‌های گرم‌تر چون سبز زیتونی و … را انتخاب نمود. فراموش نکنید رنگ سبز از طبیعت نشئت می‌گیرد پس به‌دور از تعجب نیست که آرامش و حس خوشایندی را به شما القا نماید.

کابینت با رنگ سبز-وب سایت هالی سارن

کابینت با رنگ آبی

با انتخاب کابینت‌هایی با طیف غالب آبی؛ در رقم زدن محیطی آرام همراه با حس خوش‌بینی، امید و شادابی  موفق خواهید گشت. این رنگ نه‌تنها با مزیت‌هایی در بهبود ابعاد روانی انسان همراه است؛ سبب ارتقای سلامت جسمی افراد چون کاهش فشارخون و کاهش ضربان قلب بر بدن می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده رنگ آبی به تنهایی می‌تواند سبب سردی و بی‌روح گشتن فضا شود؛ بنابراین بهتر است از ترکیب طیف‌های دیگری چون سفید، طلایی و نقره‌ای با رنگ آبی کمک بگیرید.

کابینت با رنگ آبی-وب سایت هالی سارن

کابینت با رنگ قهوه‌ای

قرار است در باب ویژگی‌های همه رنگ‌ها و اجرای آن در کابینت‌ها؛ کاملاً علمی و اثبات شده سخن به میان آوریم.   وابسته به این اوصاف؛ روان‌شناسان رنگ قهوه‌ای و سایه‌های آن را در دسته رنگ‌های گرم و طبیعی قرار می‌دهند. طراحی آشپزخانه با چوب فضایی گرم و صمیمی را به تصویر می‌کشند که هیچگاه قدیمی نخواهد شد و جذابیت دائمی خود را حفظ خواهند ساخت. شاید اجزای رنگ قهوه‌ای در کابینت‌ها و فضای کلی آشپزخانه شما را خسته کند؛ پس بهتر است از طیف کرم برای تلفیق نمودن آن و ایجاد طیفی جذاب و منحصربه‌فرد کمک بگیرید.

بیشتر بخوانیم  طراحی دکوراسیون داخلی

کابینت با رنگ قهوه‌ای-وب سایت هالی سارن

سخن پایانی

قرار نیست از علایق خود به جهت بودجه محدودی که در دست دارید گذر کنید. فراموش نکنید که آشپزخانه؛ قلب تپنده خانه شماست که هر تلاشی برای زیباسازی و آرامش بخشیدن به آن، با تأثیرات مثبتی در فضای کلی خانه همراه است. عمده تصویر فضای آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهند؛ پس توصیه داریم پیش از خرید هر کالا دیگری قسمت اصلی بودجه اختصاص داده شدتان را صرف طراحی کابینت‌هایی با سبک و رنگ مناسب نسبت فضای آشپزخانه و البته سلایق و علایقتان نمایید.