دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

امروزه تقریبا همه انسان ها به زیبایی ظاهری خود و محیطی که در آن زندگی می کنند یا مشغول به کار هستند ، اهمیت زیادی می دهند. اکثر ما تنوع طلب هستیم و علاقه مندیم تا همیشه دکوراسیون منزل و یا محیط کار خود را تغییر دهیم. همان طور که می دانید برای این کار هزینه های زیادی باید صرف شود اما شما می توانید با کمک چندین ایده خلاقانه یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه داشته باشید.

جادویی به نام تغییر چیدمان

یکی از ایده هایی که کم خرج بوده و نیاز به هزینه ندارد، تغییر چیدمان وسایل می باشد. این ایده بسیار ساده و کاربردی است، برای این کار لازم است که شروع به تغییر در دیزاین منزل کنید.

برای مثال شما می توانید مبلمان ها را جا به جا کنید یا وسایلی مانند تلویزیون و تابلو ها و وسایل دکوری را جا به جا کنید. با این روش دیگر نیازی نیست که برای تغییر دکوراسیون هزینه ای صرف کنید و به راحتی می توانید یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه ایجاد کنید.

تغییر رنگ وسایل

تغییر رنگ وسایل همیشه جلوه ای نو  تازه به وسایل می بخشد، اگر تغییر وسایل منزل برای شما هزینه های زیادی به دنبال دارد و توان پرداخت آن را ندارید، می توانید با تغییر رنگ وسایل تغییر چیدمان ارزانی داشته باشید.

تغییر رنگ پرده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

برای تغییر رنگ می توانید اول سراغ پرده ها بروید، اگر اتاق خواب شما و یا اتاق نشیمن دارای پرده تک رنگ می باشد، می توانید رنگ آن ها را با سایر وسایل هماهنگ کنید. به این منظور شما باید پرده های خود را به خشک شویی بسپارید تا آن ها را برای شما رنگ کنند.

دکوراسیون ارزانتغییر رنگ دیوارها

یکی از ایده های کم هزینه برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه، رنگ کردن دیوارها است. این ایده کمک می کند تا فضای خانه شما نو و تازه نشان داده شود، البته توجه داشته باشید تغییر رنگ دیوارها به رنگ سفید تغییر زیادی در دکوراسیون داخلی شما ایجاد نمی کند بنابراین سعی کنید از رنگ های شاد استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم  نمونه دکوراسیون داخلی

همچنین می توانید برای بالا بردن جذابیت کار همزمان از چند رنگ استفاده کنید، برای این کار سعی کنید از طیف رنگ های ملایم استفاده کنید زیرا به کار بردن رنگ های تند به مرور زمان برای شما آزار دهنده خواهد بود.

ممکن است فکر کنید لوازم چوبی از ان دسته لوازمی است که نمی توانید رنگ آن ها را به هر رنگی که می خواهید تغییر دهید، اما جالب است بدانید که رنگ قهوه ای طیف گسترده ای داشته و با رنگ کردن آن ها می توانید لوازم قدیمی را نو و جدید نشان دهید. با این کار دیگر نیازی نیست وسایل چوبی قدیمی را تعویض کنید.

تغییر رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

ایده در واقع هماننده نو کردن وسایل چوبی کهنه است، شما می توانید روکش مبل ها را تغییر دهید و با این کار متوجه تغییر آن ها خواهید شد. با به کار بردن این ایده دیگر نیازی نیست مبلمان های خود را تعویض کنید و برای خرید مبلمان جدید کلی هزینه پرداخت کنید.

تغییر رنگ کوسن

اگر پارچه مبل های شما طرح دار نباشند شما به راحتی می توانید یک تغییر دکوراسیون کم هزینه داشته باشید و یا اگر رنگ مبل های شما روشن باشد شما با تغییر رنگ کوسن ها به راحتی می توانید دکوراسیون جدیدی داشته باشید.

برای تغییر رنگ کوسن ها سعی کنید رنگ های شاد را به کار ببرید، همچنین می توانید روکش کوسن ها را متفاوت انتخاب کنید. اگر پارچه مبل های شما گل دار باشد شما برای تغییر رنگ با محدودیت رو به رو خواهید بود اما می توانید با تغییر رنگ کوسن ها نمایی جدید به خانه خود ببخشید.

تعویض وسایل دکوری

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه می توانید وسایل دکوری که ارزان قیمت هستند و هزینه زیادی ندارند را تعویض کنید. تعویض وسایل دکوری و تزئینی یکی دیگر از ایده های کم هزینه می باشد.

برای تعویض وسایل دکوری نیازی نیست حتما وسایل  دکوری گران قیمت تهیه کنید بلکه با انتخاب وسایل ارزان و زیبا هم می توانید چهره زیبایی در منزل خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانیم  جدیدترین کاغذ دیواری روز دنیا| مدل کاغذ دیواری‌های سال جدید

بر چسب های دیواری

برای طراحی دکوراسیون داخلی ساده اگر نمی توانید دیوارها را رنگ کنید، می توانید از برچسب های دیوار استفاده کنید، با استفاده از این برچسب ها دیگر نیازی به رنگ کردن دیوار و تعمیر دیوارها برای پوشاندن آسیب های دیوار نیست.

برچسب های دیواری دارای طرح ها و رنگ های متنوع هستند و شما می توانید مطابق سلیقه خود بر چسب های مختلفی را خریداری کنید.

 

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

اگر منزل شما بخشی را شبیه به پاسیو دارید، ان را با گل و گیاه پر کنید. وجود گل و گیاه علاوه بر تصفیه هوا موجب شادابی فضای منزل خواهد شد. در صورتی که پاسیو ندارید می توانید گل و گیاه را در قسمت های دیگر منزل قرار دهید.

شما می توانید گلدان های مختلفی را روی میزها، اپن، گوشه دیوارها، روی کابینت ها، کنار پنجره و هر فضای خالی که وجود دارد، قرار دهید. اگر فضای خالی ندارید می توانید گلدان ها را از سقف آویزان کنید که این ایده بسیار زیبا بوده و مورد توجه قرار می گیرد.

سبک سنتی و مدرن را تفکیک کنید

وسایل دکوری که در اغلب منازل استفاده می شود معمولا ترکیبی از دو سبک سنتی و مدرن بوده، این ترکیب نیاز به چیدمان و نظم خاصی ندارد و تنها وسایل در کنار هم قرار می گیرند.

برای ترکیب دو سبک شما باید وسایل امروزی و فانتزی را در قسمتی از منزل قرار داده و در بخش های دیگر وسایل سنتی را قرار دهید. اگر منزل شما فضای کافی هم نداشته باشد باز می توانید این سبک را به کار ببرید و از وسایل کمتری استفاده کنید.

حذف وسایل دکوری در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

بعضی از افراد به اندازه ای در دکوراسیون خود از وسایل دکوری و زرق و برق دار استفاده می کنند که دیگر جلوه زیبایی ندارند و تنها محیط را شلوغ و به هم ریخته می کنند. گاهی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه نیازی نیست حتما وسایل جدید خریداری کنید بلکه می توانید تعدادی از وسایل دکوری قبلی را حذف کنید.

قرار دادن وسیله ی دکوری زیبا در محیطی شلوغ هیچ جلوه ای نداشته و زیبایی آن به چشم نمی آید و برای بهتر دیده شدن این وسایل باید آن ها را در محیطی خلوت قرار دهیم.

بیشتر بخوانیم  تفاوت میان دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

اگر قصد دارید یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه داشته باشید سعی کنید در دکوراسیون خود از لوازم دکوری کمتری استفاده کنید.

نور پردازی

به کار بردن نور پردازی برای هر خانه ای ممکن است، نور پردازی یک ایده کم هزینه بوده و اگر در دکوراسیون داخلی آن را به صورت اصولی انجام دهید بسیار پر بازده خواهد بود. می توانید نور پردازی را در دور مهتابی ها و لوسترها و یا پشت تلویزیون انجام دهید.

گاهی ممکن است نتوانید از این نور پردازی ها استفاده کنید بنابراین به سراغ روش های دیگر بروید. به عنوان مثال می توانید از آباژورها، چراغ های رومیزی سنتی و سایر وسایل روشنایی برای نور پردازی استفاده کنید.

روش بعدی برای نور پردازی تعویض لامپ ها است. می توانید تعدادی از لامپ های محیط را حذف کنید، لگر محیط خانه شما همیشه روشن است و از لامپ های پر نور استفاده کرده اید حذف تعدادی از آن ها می تواند ایده جالبی باشد.

کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

برای این که بخواهید تمام دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید نیاز به هزینه های زیادی است، برای کم شدن هزینه شما می توانید تنها تعدادی از دیوارها را کاغذ دیواری کنید.

برای این که دکوراسیون داخلی شما ساده و کم هزینه باشد شما می توانید تنها قسمت ورودی و راهروها را کاغذ دیواری کنید و یا این که می توانید تنها یکی از دیوارهای فضای داخلی را با استفاده از کاغذ دیواری متفاوت تر جلوه دهید.

امروزه کاغذ دیواری های زیادی در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند، به کار بردن کاغذ دیواری سه بعدی کی از راه های کم هزینه برای داشتن دکوراسیون داخای ساده و کم هزینه می باشد. از کاغذ دیوارهای سه بعدی معمولا برای تزئین دیوار پشت تلویزیون  دیوار پشت مبلمان استفاده می شود.

اگر استفاده از کاغذ دیواری برای شما ممکن نیست شما می توانید از روش های دیگر مانند کاغذ کادو استفاده کنید. مثلا می توانید تنها پشت قفسه ها را کاغذ دیواری کنید و یا از کاغذ کادو برای زیباتر کردن آن ها استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل کم هزینهنتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی همیشه نیازمند هزینه های زیاد نیست و شما با استفاده از ایده های مختلف می توانید دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه ای داشته باشید.

در برخی مواقع شما می توانید با خلوت تر کردن فضای منزل و حذف برخی از وسایل تزینی دکوراسیونی زیبا و ساده ایجاد کنید. برای داشتن دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه تنها باید کمی خلاقیت به خرج دهید.

ما در این مقاله سعی کردیم ایده های ساده و خلاقانه را برای دکوراسیونی ساده و کم هزینه به شما معرفی کنیم، امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.