دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

افرادی که از صبح تا شب درگیر کار و فعالیت هستند،  هنگامی که با خستگی و کلافگی به خانه برمی گردند، دکوراسیون اتاق خواب زیبا و شیک سبب، ایجاد یک فضای توام با آرامش و لذت می شود. افراد در اتاق خواب به خوبی استراحت کرده و رفع خستگی می کنند. برای اشخاصی که به شدت به خواب، راحتی و استراحت اهمیت می دهند، طراحی مناسب و جذاب دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم و حائز اهمیت هست. طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب در به وجود آمدن آرامش و لذت، بسیار موثر بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد. برخلاف زمان‌های قدیم اتاق خواب امروزه علاوه بر مکان خواب و استراحت، به یک مکان برای مطالعه، تفریح و کار تبدیل شده است.

با در دسترس داشتن امکانات، فضای مناسب و همکاری با یک طراح دکوراسیون داخلی مهار و مجرب می‌توان، به اتاق خواب جلوه و حال و هوای خوبی بخشید، که فرد و یا افراد از مدت زمانی که در اتاق خواب سپری می‌کند، نهایت لذت را ببرند.دکوراسیون اتاق خواب در صورتی جذاب و کارآمد خواهد بود، که تمامی عناصر، اجزا و رنگ ها با یکدیگر هماهنگی داشته و به خوبی کنار یکدیگر قرار بگیرند. درست است، سلیقه و روحیات فرد درخواست کننده، در انتخاب دکوراسیون اتاق خواب بسیار موثر است، اما باید میزان فضای در دسترس در نظر گرفته شود و طراح داخلی به وسیله شرایط و امکانات یک طراحی مناسب را طراحی و ایجاد کند‌.

ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک را به شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم  تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون داخلی منزل

نکات مربوط به دکوراسیون اتاق که باید به آن ها توجه شود

بعد از اینکه خانه جدید را خریداری کردید و یا قصد بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل خود را داشتید، پیش از اینکه به سراغ طراح بروید، در ذهن خود یک طراحی برای تمام قسمت های خانه در نظر می گیرید. به عنوان مثال، برای دکوراسیون اتاق خواب، ایده هایی را در ذهن دارید و تمام تلاش خود را به کار می بندید، که آن ایده‌ها را در صورت امکان، عملی کنید. برای اینکه در اتاق خواب یک محیط زیبا و مهیج برای خود فراهم کنید، لازم است، به نکات زیر توجه کرده و آنها را به خوبی به کار بگیرید. این نکات شامل:

  • گزینش کردن آینه برای اتاق خواب
  • انتخاب و قالیچه و فرش
  • انتخاب اصولی رنگ ها
  • تعیین قرارگیری محل تخت خواب
  • توجه به روشنایی و نورپردازی مناسب
  • بافت سقف و دیوارها

معرفی سبک ها و مدل های دکوراسیون اتاق خواب

طراحان و معماران داخلی این نکته را در نظر گرفتند، که هر شخص دارای روحیه و سلیقه متفاوت است، به همین منظور طرح های متنوع و مختلفی را برای دکوراسیون داخلی به وجود آوردند. فرم، اندازه و ابعاد انوع اتاق خواب ها، امکان دارد، متفاوت و یا یکسان باشد. با توجه به اینکه اکثر اتاق خواب ها در خانه های ایرانی به شکل مستطیل و مربع هستند، بنابراین چیدمان و طراحی دیزاین آن ها، به راحتی انجام می گیرد. در برخی مواقع ممکن است، شکل اتاق یک شکل نامنظم و یا منحنی باشد، که در این صورت، نوع چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون کمی مشکل ساز بوده و باید با خلاقیت و ایده های خاص انجام شود. در این قسمت از مقاله بعضی از سبک های مربوط به دکوراسیون اتاق خواب به شما معرفی می شود.

بیشتر بخوانیم  آشپزخانه با کابینت سفید

آشنایی با سبک مدرن دکوراسیون اتاق

با توجه به اینکه این سبک انعطاف پذیری زیادی دارد، بسیار پرطرفدار شده و خواهان زیادی پیدا کرده است. افراد زیادی هستند، که این سبک را گزینش کرده و از آن بهره می برند. زیرا در این سبک می توانند از رنگ ها و سایر اجزای مورد علاقه خود بهره ببرند و محدویتی کمتری در انتخاب رنگ و وسایل دارند. کاربردی بودن، یکی از اساسی ترین ویژگی، سبک مدرن بوده و اهمیت فراوانی دارد. کاربردی بودن سبک مدرن در واقع حذف اجزا و وسایل اضافی را به همراه خواهد داشت.

در سبک مدرن می توانید از متریال های بتن، استیل، شیشه، سرامیک و چوبی بهره ببرید، که بسیار کار آمد هستند. رنگ هایی که در سبک مدرن استفاده می شود، رنگ های خنثی بوده، که طوسی، بژ، کرمی و سفید را شامل می شود. استفاده از اجزا و فرم های هندسی در سبک مدرن به خوبی قابل ملاحظه هست. گزینش چراغ های روشنایی و نور پردازی باید با سبک مدرن هماهنگی و تناسب داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب ساده
دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

دکوراسیون اتاق خواب ساده

افراد زیادی هستند، که دکوراسیون اتاق خواب ساده را می پسندند. در دکوراسیون ساده، هماهنگ بودن اجزا، رنگ ها و عناصر نتیجه خوبی را به همراه دارد. به بیان دیگر هرچقدر وسایلی از قبیل روتختی، پرده و فرش از نظر جنس و رنگ با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، از شلوغی اتاق جلوگیری می شود. در این نوع سبک سعی کنید، از کمد های دیواری، شلف و قفسه ها نهایت استفاده را ببرید، چون خلوت بودن محیط،  سادگی و شیک بودن آن را نمایان می کند‌.

طراحی دکوراسیون در اتاق خواب های پنجره دار

وجود پنجره در اتاق خواب یک پوئن مثبت به حساب می آید. زیرا با ورود نور طبیعی خورشید به اتاق،  حس و حال اتاق عوض شده و فرد از بودن در آن مکان احساس آرامش و لذت می کند. معمولاً در اتاق خواب های بزرگ دو پنجره قرار دارد. استفاده از پرده های حریر و ساده در اتاق خواب های دارای پنجره، فضای بسیار خوب و دلپذیری را به وجود آورده و مانع شلوغی اتاق خواب می شود. نکاتی که دراتاق خواب های دارای پنجره باید رعایت شود، شامل:

  • استفاده از گلها و گیاهان برای پاکسازی و ایجاد حس و حال خوب در محیط
  • بهره‌گیری از پرده هایی با رنگ های ملایم و اندازه بلند برای زیبایی بیشتر فضا
  • انتخاب پرده های مناسب با پنجره
بیشتر بخوانیم  دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل شکل

 

 

طراحی دکوراسیون در اتاق خواب های پنجره دار
دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

قواعد و اصول مربوط به دکوراسیون اتاق  فاقد پنجره

اتاق خواب بدون پنجره یک مزیت دارد، که مانع ورود سر و صدا به اتاق می شود. اما در مقابل عیب بزرگ این اتاق خواب، نرسیدن نور طبیعی و کافی به اتاق است. به منظور جبران کمبود نور باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • گزینش رنگ: با توجه به اینکه اتاق خواب های بدون پنجره دلگیر است، استفاده از رنگ های روشن در این اتاق خواب این مشکل را رفع می‌کند.
  • بهره‌ گیری از شیشه در قسمت بالایی درب اتاق خواب: پوشش قسمت بالایی درب اتاق خواب به وسیله شیشه، سبب ورود نور شده و فضای اتاق را روشن نشان می دهد‌.
  • استفاده از درب های شیشه ای: درب شیشه‌ای شرایط ورود نور به اتاق خواب را فراهم کرده و کمبود نور را جبران می کند. در نتیجه یک فضای دلنشین و جذاب به اتاق خواب می بخشد.
  • نورپردازی اصولی و کار آمد: بهره گیری از نورهای مصنوعی به منظور کمبود نور در اتاق خواب، باید به دقت و به درستی صورت بگیرد. نورپردازی اگر اصولی و به درستی انجام شود، یک محیط منحصر به فرد در اتاق ایجاد کرده و حس و حال خوبی را به وجود می آورد.

کلام آخر

ما در این مقاله به نکات مربوط به دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک اشاره کردیم. ساده و شیک بودن دکور از نظر افراد متفاوت و متنوع است. استفاده از رنگ ها، عناصر و وسایل مناسب در اتاق خواب، سبب ایجاد یک دکوراسیون جذاب و خاص شده و حضور در اتاق خواب برای خود شخص و سایر افراد لذت بخش خواهد بود.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *