دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید با روحیات و علایق دختران هم خوانی داشته باشد. وجود یک دکوراسیون زیبا و جذاب حس و حال خوبی را به دختران منتقل کرده و سبب ایجاد آرامش و لذت آن ها می شود. برای این که دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خاص و جذاب جلوه کند، الزاماً به در اختیار داشتن یک فضای بزرگ با معماری خارق العاده مربوط نیست، بلکه نوع طراحی مهم بوده و باید طراحی به صورت اصولی و شیک انجام بگیرد.

دقت کنید، درست است، در اختیار داشتن فضا و معماری خوب یک پوئن مثبت محسوب می شود، اما تنها لازمه ایجاد یک اتاق خواب زیبا و رویایی نخواهد بود. یکی از کارهایی که جلوه منحصر به فرد و جذابی را به دکوراسیون اتاق خواب دختران می‌دهد، آذین ‌بندی است. قبل از اینکه به طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بپردازید، حتما از قبل با دختر خود مشورت کرده و طرحی را پیاده سازی کنید، که مورد علاقه او باشد. ایده و نظر خود دختر در انتخاب دکوراسیون اتاق خواب بسیار مهم و قابل اهمیت هست. به دلیل اینکه مدت زمان زیادی را در این اتاق سپری می‌کند و  باید از فضای آن و محیط آن لذت ببرد و حضور در آن محیط  برایش آزار دهنده نباشد‌. اگر دختر شما به گل و گیاه علاقه مند است، می توانید در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از گل ها و گیاهان بهره ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم، نکات مربوط به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم  مدل کمد دیواری اتاق خواب زن و شوهر

بررسی نکات و ایده های مربوط به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایده های متفاوت و متنوعی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه وجود دارد، اما انتخاب این ایده ها باید بر اساس سلیقه خود دختران، رده سنی و روحیات آن ها انجام گیرد. درست است، اغلب دختران طیف رنگی بنفش، یاسی و صورتی را برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند، اما استثناهایی هم وجود دارد، که باید با دقت در نظر گرفته شود. اگر در این زمینه به سلیقه و نظر دختر خود احترام نگذارید، او را از لذت بردن از فضای مورد علاقه خود محروم می کنید، که این امر کاملا اشتباه و نادرست است. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم، شما‌ را با ایده های مربوط دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آشنا کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

بهره گیری از مبلمان خاص و مناسب اتاق خواب

قرار دادن یک مبل یا صندلی راحتی در گوشه اتاق خواب، یک ایده خوب و منحصر به فرد به منظور استراحت و ریلکس کردن، است. شما می توانید با قرار دادن یک میله هلالی شکل و نصب پرده، گوشه اتاق خواب را به صورت اختصاصی مجزا کنید. در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مهم این است، که یک محیط مناسب و جذاب برای او و دوستانش ایجاد شود.

قرار دادن میز مطالعه

طراحی و به وجود آوردن یک فضا برای انجام تکالیف، تحقیقات، مطالعه و دیگر فعالیت های مربوطه، برای دختران الزامی است. دقت کنید، انتخاب میز مطالعه نیز باید بر اساس رده سنی، روحیات، میزان فضا و علایق دختر صورت بگیرد. همچنین می توانید، برای قرار دادن و جا گذاری کتاب ها، دفتر ها و سایر وسایل، از شلف و قفسه های متنوع بهره ببرید. علاوه بر میز مطالعه، صندلی هم باید به صورت اصولی گزینش شود.

ایجاد یک دیوار برای زیورآلات

از آنجایی که اکثر دختران به زیورآلات و اکسسوری ها علاقه مند هستند و به مقدار زیادی از آن استفاده می کنند، بهتر است، از یک قفسه دیواری برای آویز کردن زیورآلات آن ها بهره ببرید، که به راحتی بتوانند به هرکدام از آن ها به دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانیم  دکوراسیون منزل ایرانی

توجه به کنتراست رنگ ها

بهره گیری از پالت رنگ تیره در کنار یک رنگ مناسب، فضای خوبی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایجاد می کند. انتخاب رنگ فقط مختص به دیوار نیست. بلکه شما می توانید، از رنگ های مختلف که با یکدیگر هماهنگی و تناسب دارند، برای پرده، روتختی، قفسه، صندلی، میز مطالعه، آباژور و سایر اجزا و عناصر استفاده کنید. انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بسیار مهم است. در نتیجه سعی کنید، از رنگ های متضاد بهره ببرد. چون وجود رنگ های متضاد، فضای مدرن و شیک را برای اتاق خواب به وجود می آورد.

طراحی فضای دراماتیک

ایجاد یک محیط و فضای دراماتیک برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، بسیار جذاب و منحصر به فرد است. استفاده از رنگ های روشن، انرژی خوب و حال و هوای خاصی را به اتاق خواب می بخشد. با توجه به اینکه دیوارهای سفید برای نوجوانان خوشایند نیست، می توانید از رنگ‌های تیره و تضاد آن برای قسمت های مختلف اتاق بهره ببرید.

استفاده از میز آرایش

کامل کننده دکوراسیون اتاق خواب دخترانه قرارگیری میز آرایش است. با توجه به این که دختران علاقه زیادی به آرایش دارند، بنابراین از استفاده از میز آرایش را فراموش نکنید. سعی کنید، میز آرایش در قسمت پر نور اتاق قرار بگیرد. چون آرایش و پیرایش دختران به دقت زیادی نیاز دارد.

بررسی نکات و ایده های مربوط به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

زیبا سازی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

استفاده از برخی وسایل و چیدمان مناسب آن ها، سبب ایجاد یک محیط زیبا و خاص می‌شود. دختران به اشیا متنوع و وسایل تزیینی مدرن علاقمند هستند. در هنگام چیدمان اتاق خواب دختران به نکات زیر توجه کنید. این نکات شامل:

  • در کنار تخت خواب یا گوشه اتاق یک آباژور بلند و هماهنگ با دکور قرار دهید.
  • از لوستر های شیک با اشکال هندسی و مدرن استفاده کنید.
  • گلدان های زیبا و مدرن را کنار پنجره یا در قفسه ها بگذارید.
  • با استفاده از اشیا، ایموجی و طرح های خاص دیوار اتاق را تزئین کنید.
  • می توانید از پاف های متناسب با دکوراسیون اتاق خواب بهره ببرید.
  • عکس های دوران کودکی خود و خانواده را بر روی دیوارها بچسبانید.
  • از پوستر و کاغذ دیواری های جذاب و سه بعدی برای پوشش دیوار بهره بگیرید.
  • می‌توانید از اشیا و وسایل عتیقه و قدیمی برای خاص شدن و جذابیت اتاق استفاده کنید.
بیشتر بخوانیم  چگونگی تعویض پارچه مبلمان استیل
دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

چگونه مشکل کمبود جا را در اتاق خواب، حل کنیم!؟

اگر برای وسایل مورد نیاز و مورد علاقه در اتاق خواب، با کمبود جا مواجه شدید، بهترین گزینه این است، که هوشمندانه عمل کنید. به مثال های زیر توجه کنید.

  • اگر در اتاق خواب جای مناسبی برای قرار دادن میز آرایش نداشتید. می‌توانید، یک آینه و شلف بر روی دیوار قرار داده و لوازم آرایشی خود را در شلف بچینید.
  • کمبود کمد دیواری را با استفاده از رگال های شیک برای قرار دادن لباس های روزمره، جبران کنید.

گزینش طرح های مینیمال و ساده برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

سادگی و مینیمالیست بودن دکوراسیون اتاق خواب همیشه تازگی و جذابیت دارد. بنابراین هیچ وقت قدیمی و از مد افتاده نمی شود. دکوراسیون مینیمال و ساده برای شخص خسته کننده نمی شود و همیشه دارای جذابیت و زیبایی است. با توجه به اینکه امروزه تمام افراد به دکوراسیون های  ساده و مینیمال علاقه مند شده اند، پیشنهاد می شود، دکوراسیون اتاق خواب خود را به وسیله سبک های ساده و مینیمال طراحی کنید‌.

ما در این مقاله به نکات مربوط به دکوراسیون اتاق دخترانه اشاره کردیم. همان طور که گفته شد، دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید بر اساس رده سنی، علاقه و روحیات او و میزان فضای در دسترس  صورت بگیرد. با توجه به اینکه هر یک از دختران دارای سلیقه و روحیات متفاوت هستند. بهتر است، قبل از طراحی دکوراسیون اتاق خواب، حتماً از نظر دختر خود مطلع شوید.