دکوراسیون آشپزخانه سفید

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که قصد دارند دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر داده و از رنگ سفید به عنوان رنگ شاخص برای تمامی وسایل و دیوارها استفاده کنند، برخی ها فکر می کنند استفاده از رنگ سفید ممکن است دکوراسیون را خیلی بی روح نشان دهد. در این مقاله ما شما را با دکوراسیون آشپزخانه سفید و جذابیت آن آشنا خواهیم کرد.

رنگ سفید قطعا یکی از زیباترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و کابینت آشپزخانه های بزرگ می باشد،  یکی از مسائلی اساسی در مورد فضای آشپزخانه این است که وسایل پاکیزگی و تمیزی را جلوه دهند و رنگ سفید دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید زیرا علاوه بر این که جلوه پاکیزه به آشپزخانه شما می دهد کوچک ترین لکه ها را نمایش می دهد و به شما کمک می کند تا فضایی بسیار پاکیزه و تمیز را داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه سفید و طوسی

دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب سفید و طوسی، به‌عنوان یک ترند زیبا و شیک، از طرفداران زیادی برخوردار است. سفیدی دیوارها و کابینت‌ها، احساس فضای بزرگ و روشنی را به آشپزخانه می‌بخشد، درحالی که استفاده از طوسی در جزئیات می‌تواند جلوه‌ی گرما و زیبایی به این فضا ببخشد. به‌طور معمول، طوسی در سطوح کارگاه، پارتیشن‌ها و زمین‌پوش‌ها به‌کار می‌رود.

میز و صندلی‌های طوسی رنگ نیز انسجامی همرنگ با طوسی در دکور آشپزخانه ایجاد می‌کنند. جلوه‌ی طبیعی و آرامش‌بخش مصالح چوبی، هم‌اکنون در طرح‌های آشپزخانه‌های مدرن با سفید و طوسی کاربرد دارد. از هنگام انتخاب کمد و قفسه‌ها تا دستگیره‌ها و لوازم جانبی، طوسی با سفید ترکیبی زیبا به ارمغان می‌آورد.

نورپردازی مناسب با چراغ‌های آفتابی و دکوراتیو، جلوه‌ی خاصی به این آشپزخانه می‌بخشد. گلدان‌های سبز و پرورده، احساس طبیعت و صفا را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. یک سری جزئیات مثل کتری‌ها و ظروف آشپزی نیز با رنگ‌های ترکیبی سفید و طوسی موجود هستند.

به‌اضافه‌ی این‌ها، دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب سفید و طوسی، فضای آرام، مدرن و جذابی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورد که همگان را مجذوب خواهد کرد و تجربه‌ی پخت و پز را لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

دکوراسیون سفید آشپرخانه بزرگ

همان طور که می دانید رنگ سفید یکی از رنگ های خنثی بوده و برای طراحی دکوراسیون آشپرخانه های مدرن و کلاسیک مناسب است و بسیاری از افراد از این رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپرخانه خود استفاده می کنند. رنگ سفید از آن دسته رنگ هایی است که به راحتی می تواند با دیگر رنگ ها ترکیب شود، بنابراین بهتر است در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود رنگ سفید را به کار ببرید تا به راحتی بتوانید آن را با رنگ مورد علاقه خود ترکیب کنید.

یکی از رنگ های پر طرفدار برای دکوراسیون آشپرخانه، سفید مشکی و سفید قهوه ای است، که امروزه در اکثر آشپرخانه ها شاهد آن هستیم.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید

برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، رنگ سفید یک رنگ مناسب اس زیرا استفاده از رنگ سفید موجب می شود تا آشپز خانه شما بزرگ تر به نظر برسد پس سعی کنید برای کابینت ها و کفپوش ها از رنگ سفید استفاده کنید.

همچنین نور پردازی کافی و رنگ سفید همان طور که اشاره کردیم باعث بزرگ جلوه دادن فضای آشپز خانه شما می شود، بنابراین اگر فضای آشپرخانه شما کوچک است می توانید با استفاده از نور پردازی مدرن و رنگ سفید آن را بزرگ تر جلوه دهید.
دکوراسیون سفید آشپرخانه بزرگ

رنگ سفید را باید در دیزاین چه آشپرخانه هایی به کار برد؟

به طور کلی رنگ سفید و کلا رنگ های روشن یک گزینه ی بسیار مناسب برای برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می باشد و شما می توانید آن را با هر رنگی که می خواهید ترکیب کنید اما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در دکوراسیون خود از رنگ های تیره یا جیغ نیز استفاده کنید باید سعی کنید این رنگ ها را با رنگ سفید ترکیب کنید یعنی به این شکل نباشد که تمام کابینت های آشپزخانه شما را این رنگ در بر بگیرد، بنابراین بهتر است که برای طراحی دکوراسیون و ترکیب رنگ ها با طراح دکور مشورت کنید.

در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون برای چه آشپرخانه هایی مناسب است.

آشپزخانه های کوچک

همان طور که گفتیم استفاده از رنگ سفید برای آشپزخانه هایی که فضای کوچک تری دارند، مناسب است به خصوص اگر شما برای جا کردن کابینت ها نیازمند یک فضای بزرگ هستید رنگ سفید بهترین گزینه است. اگر از رنگ های تیره استفاده کنید علاوه بر تیره شدن فضا موجب می شود تا فضا بسته تر نشان داده شود اما استفاده از رنگ سفید این مشکل را تا حدودی حل می کند.

بیشتر بخوانید : اصول طراحی ویلا

آشپزخانه های بدون پنجره یا کم نور

امروزه آشپزخانه های اکثر ساختمان ها به ویژه فضاهای آپارتمانی به گونه ای ساخته شده اند که یا پنجره ندارند و یا اگر دارند پنجره آن ها به نورگیر طبقات ساختمان باز می شود، بنابراین آشپرخانه نور کافی ندارد.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون این آشپزخانه های بدون نور می تواند تا حد زیادی مشکل نبود نور را حل کند و موجب می شود تا فضای آشپزخانه دلباز تر به نظر برسد.

آشپزخانه هایی با عرض کم

اگر طراحی ساختمان شما به گونه ای است که آشپزخانه شما به صورت راهرویی کشیده و باریک با عرض کم و طول زیاد است، استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون موجب می شود کوچک بودن فضا تا حدودی مشخص نباشد.

همچنین شما می توانید با کمک طراح دکوراسیون از رنگ های دیگر برای ترکیب با رنگ سفید نیز استفاده کنید، توجه داشته باشید که استفاده از کابینت های تیره برای این فضا باعث می شود آشپزخانه شما بسیار کوچک به نظر برسد.
رنگ سفید را باید در دیزاین چه آشپرخانه هایی به کار برد؟

آشپزخانه هایی با مبلمان و لوازم تیره و رنگ متعدد

یکی از موضوعاتی که امروزه به یک دغدغه اصلی برای افراد تبدیل شده این است که برای طراحی دکوراسیون خود از چه رنگ هایی استفاده کنند. در فضای آشپرخانه ممکن است رنگ هر کدام از لوازم آشپزخانه  آنقدر به چشم نیاید اما چون ماهیت آن ها پراکنده است میزان تاثیر گذاری آن ها برای فضا بسیار بالا است.

برای جلوگیری از این پراکندگی و تزاحم رنگ ها بهتر است لوازم تیره رنگ در بین یک بستر سفید و بدون رنگ قرار گیرد تا جلوه زیبا و چشم نوازی را ایجاد کند. اگر آشپزخانه شما دارای فضای کمی است و لوازم شما اکثرا به رنگ تیره هستند بهتر است که کابینت های سفید رنگ را به کار ببرید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی

خانه هایی با نشیمن و پذیرایی کوچک یا کم نور برای دکوراسیون آشپزخانه سفید

یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون منزل معمولا به ان توجه نمی شود، تاثیر دیزاین آشپزخانه و پذیرایی رو هم می باشد. همان طور که می دانید آشپرخانه تقریبا یک دکور ثابت در مقایسه با سایر فضای منزل است و تغییر دکوراسیون آشپزخانه هزینه های زیادی را برای افراد به دنبال دارد بنابراین طراحی دکوراسیون آن باید به گونه ای باشد که با فضای منزل شما همخوانی داشته باشد.

پس بهتر است در زمان انتخاب طرح و دکوراسیون و رنگ ها بسیار دقت کنید و در صورت امکان از طراح دکور مشاوره دریافت کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم اکر فضای  پذیرایی شما کوچک است یا نور کافی ندارد برای طراحی رنگی را انتخاب کنید که فضا را دلگیر نکند.

یکی از راهکارها برای دکوراسیون آشپزخانه برای این  که تاثیر کمی را روی دکوراسیون پذیرایی داشته باشد، استفاده از رنگ سفید و یا رنگ های روشن است البته در این شرایط نمی توان رنگ سفید را به صورت قطع بیان کرد و در نظر گرفت و برای انتخاب رنگ بهتر است از طراح دکور کمک بگیرید.

خانه هایی با کفپوش اصلی تیره رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه سفید

یکی از مسائل مهمی که تاثیر مستقیم بر روی ست رنگی و دیزاین منزل دارد، کفپوش ها اعم از پارکت، سرامیک، موکت و غیره می باشد. یک کفپوش روشن در واقع مانند یک کاغذ زمینه سفید عمل می کند و امکان  طراحی و پیدمان مبلمان با هر رنگی را برای شما فراهم  می کند.

بیشتر بخوانید : کابینت آشپزخانه

اما اگر از کفپوش های تیره استفاده کنید در صورتی برای دکوراسیون شما زیبایی به دنبال دارد که  رنگ های روشن بدون هیچ گونه رنگ تیره ای بر روی آن ها قرار گیرد.
دکوراسیون آشپزخانهسخن پایانی
دکوراسیون آشپزخانه سفید می تواند بر روی فضای منزل شما و پذیرایی شما تاثیر مستقیم داشته باشد، شما با استفاده از رنگ سفید به راحتی می توانید برای سایر وسایل منزل رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.