طراحی داخلی هال پذیرایی

پذیرایی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های منزل است و به همین دلیل زیبایی طراحی داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جایی که پذیرایی بیشتر از سایر قسمت‌های منزل در معرض دید است، طراحان دکوراسیون برای طراحی داخلی هال پذیرایی دقت و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. تفاوتی نمی‌کند که پذیرایی شما فضای کوچک یا بزرگی داشته باشد در هر صورت شما می‌توانید یک طراحی داخلی زیبا را برای آن در نظر بگیرید و از ایده‌های خلاقانه استفاده کنید.

برای دکوراسیون هال پذیرایی شما باید چند نکته اساسی را به یاد داشته باشید،  اول این که فضای پذیرایی باید تقریبا رسمی‌تر از نشیمن باشد زیرا نشیمن فضایی خودمانی‌تر است. در صورتی که بتوانید این دو فضا را با استفاده از عناصر فیزیکی مختلف از هم جدا کنید، توانسته‌اید دو فضای کامل متفاوت داشته باشید. ما در این قصد داریم تا شما را با ایده‌های مختلف برای دکوراسیون هال پذیرایی با اندازه‌های مختلف آشنا کنیم.

 در مورد طراحی داخلی هال پذیرایی

دکوراسیون و طراحی داخلی هال پذیرایی را می‌توانید به شکل‌های مختلف انجام دهید. در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی میکنیم.

دکوراسیون پذیرایی دایره‌ای

یکی از سبک‌هایی که می‌توان برای طراحی داخلی هال پذیرایی اجرا کرد، چیدمان دایر‌ه‌ای می‌باشد که این طراحی نیازمند یک فضای بزرگ و یا متوسط است. در این نوع طراحی داخلی باید مبلمان‌ها را به صورت نیم دایره و یا سه چهارم دایره قرار دهید و حدود یک چهارم فضای خالی را در نظر بگیرید. این فضای خالی معمولا رو به درب و یا به هر شکلی ورودی پذیرایی است.

در صورتی که فضای هال پذیرایی شما بزرگ است، می‌توانید مبلمان‌ها را به صورت یک دایره کامل قرار دهید. زمانی که چیدمان مبلمان‌ها را به صورت دایره‌ای انجام می‌دهید هر کدام از آن‌ها باید با فاصله‌ای مناسب از هم قرار بگیرند به طوری برای رفت و آمد در این بخش مشکلی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی با چوب

در این شرایط می‌توانید برای زیباتر کردن محیط از گلدان‌های بزرگ طبیعی و یا مصنوعی، کنسول ، وسایل دکوری و … را در گوشه‌های دیوارها استفاده کنید. همچنین  در چیدمان مبلمان‌ها به صورت  دایره‌ای استفاده از آینه کاری می‌تواند ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورد، در فضاهای محدود به کار بردن آینه‌ها می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. پشنهاد ما به شما این است که اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است از چیدمان دایره‌ای برای طراحی داخلی هال پذیرایی استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل

اگر فضای پذیرایی شما به شکل مستطیل است با توجه به این فضای شما بزرگ و یا کوچک باشد، می توان از ایده‌های مختلف برای طراحی داخلی آن استفاده کرد.

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است بهترین طراحی داخلی برای آن این است که مبلمان‌ها را به صورت ال شکل قرار دهید به طوری که طول آن‌ها در راستای  طول پذیرایی باشد. در صورتی که طول ال را به دیوار طولی هال پذیرایی بچسبانید، فضای جلوی آن بازتر خواهد بود و در نهایت می‌تواند بهترین استفاده را از فضا داشته باشید. اگر بخواهید مبلمان ال را در میان سالن پذیرایی قرار دهید، فضای شما بیشتر از حد معمول کوچک‌تر به نظر می‌رسد و رفت و آمد افراد را با مشکل رو به رو می‌کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر فضای پذیرایی شما بسیار کوچک است، استفاده از مبلمان‌ها به صورت ال و نیمه ال برای شما محدودیت فضا را به وجود می‌آورد، برای حل این مشکل بهتر است برای این فضا از یک کاناپه تک و یا دو و سه عدد مبل تک استفاده نمایید. چیدمان ال شکل را در  هر هال پذیرایی نمی‌توانید به کار ببرید؛ زیرا اتاق‌های پذیرایی به شکل‌های مختلفی از جمله ال، مربع، مستطیل ساخته می‌شود، برای مثال برای پذیرایی‌هایی که بسیار طولانی و دراز هستند، استفاده از چیدمان ال شکل کار دشواری است.

بیشتر بخوانیم  کمد دیواری شیک و به روز برای اتاق خواب
طراحی داخلی پذیرایی
طراحی داخلی هال پذیرایی

طراحی داخلی هال پذیرایی بزرگ

در صورتی که فضای هال پذیرایی بزرگی داشته باشید به راحتی می‌توانید انواع دکوراسیون‌ها و ایده‌های متنوع را به کار ببرید. این فضا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از دو ست مبلمان راحتی و استیل بهره ببرید. در این شرایط باید مبلمان‌های استیل شیک را در بالاترین قسمت هال پذیرایی قرار دهید و با رعایت فاصله‌ای مناسب در بخش دیگر مبلمان‌های راحتی را قرار دهید. همچنین می‌توانید فضای چنین پذیرایی‌هایی را با کاناپه‌های جداگانه نیز پر کنید و در کنار آن‌ها آباژورهای ایستاده را قرار دهید.

در این فضا شما می‌توانید سرویس ناهار خوری را نیز در نظر بگیرید، برای انتخاب سرویس میز ناهار خوری سعی کنید، سرویسی را انتخاب کنید که با مبلمان‌های استیل شما همخوانی داشته بانشند و آن‌ها را زاویه قائمه با مبل‌ها قرار دهید. به طور کلی طراحی داخلی هال پذیرایی‌هایی که فضای بزرگی دارند، بسیار راحت است و انتخاب‌های متعددی را پیش روی شما قرار می دهد.

طراحی داخلی هال پذیرایی کوچک

اگر هال پذیرایی شما فضای کافی ندارد و دارای متراژ کوچکی است، باید برای انتخاب مبلمان، باید مبلمان‌هایی را انتخاب کنید که بسیار ظریف باشند تا بتوانید بهترین استفاده را از فضا داشته باشید. یکی از ایده‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید این است که تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید و با استفاده از میز تلویزیون بخش از فضای خود را اشغال نکنید. همچنین در این شرایط به هیچ عنوان میز ناهار خوری را در فضای پذیرایی قرار ندهید و تنها می‌توانید از صندلی‌های کانتر استفاده کنید.

توصیه می‌شود که در پذیرایی‌های کوچک از قرار دادن وسایل دکوری بزرگ و ویترین‌های عریض خودداری کنید و فضا را تنها با استفاده از آپاژورها یا دکورهای دیواری تزئین کنید. در صورتی که به دکورها و کمدهای ویترین دار علاقه مند هستید، از انواع دیواری آن‌ها استفاده کنید تا فضای کمی را اشغال کنند.

بیشتر بخوانیم  طراحی داخلی با آجر نسوز

طراحی داخلی هال پذیرایی مدرن

برای این که در منزل و در پذیرایی خود یک فضای مدرن را ایجاد کنید اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، رنگ‌ها است. برای طراحی داخلی هال پذیرایی مدرن باید رنگ بیس را یک رنگ خنثی در نظر بگیرید و در برای قسمت‌های مختلف از اکسسوری‌های تیره‌تر استفاده کنید و همچنین سعی کنید تجهیزات زاویه دار مانند مبلمان‌های مربعی را به کار ببرید.

در طراحی مدرن به میزان اکسسوری‌هایی که برای فضا استفاده می‌کنید، دقت کنید، به عنوان مثال نباید چندین کتاب و شمع را تنها در یک نقطه از پذیرایی قرار دهید. اگر می‌خواهید طراحی داخلی هال پذیرایی شما یک فضای آرام را برای شما به وجود آورد برای انتخاب رنگ مبل، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ زمینه همخوانی داشته باشند.

طراحی داخلی هال پذیرایی بزرگنتیجه گیری

ایده‌های زیادی برای طراحی داخلی هال پذیرایی وجود دارد و این ایده‌ها بسیار متنوع می‌باشند و شما باید با توجه به فضای مورد نظر خود، سلیقه، بودجه و سایر موارد مناسب‌ترین آن ‌ها را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیزی در مورد سبک‌های مختلف دکوراسیون برای هال پذیرایی اطلاعات لازم را کسب کنید تا بدانید چه سبکی برای فضای مورد نظر شما مناسب است. در  صورتی که در این زمینه تخصصی ندارید می‌توانید از طراحان داخلی حرفه ای که تجربه کافی دارند، کمک بگیرید و این کار را به آن‌ها بسپارید تا زیباترین طراحی داخلی را به شما تحویل دهند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات طراحی داخلی پذیرایی را به شما معرفی کنیم، امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.